6. Tmelení, broušení a spojení obou částí

Tmelení a broušení

Po testu v bazénu mě čekala práce, na kterou jsem se moc netěšil a to povrchová úprava. Tmelení, broušení, tmelení a zase broušení a tak pořád dokola.

V podstatě to není nic těžkého, když to člověk umí :-) což není můj případ alespoň ne do té fáze, kdy se mi přebroušený povrch líbí. Pro tmelení jsem použil dvousložkový polyesterový plnící tmel "SUPER", který se používá též v autokarosařině a dobře drží na laminátu. Pro hrubé broušení "na sucho" smirek o hrubosti 300, pro jemné broušení pod vodou smirek s hrubostí 1000.

Práce se tmel musí být rychlá, neb po smíchání obou složek (záleží též na poměru) musí být člověk rychlí v nanášení. Je dobré si rozdělat méně tmelu, než tuhnoucí tmel v marné snaze nanášet na model (nejde to a vždy tmel skonči v odpadkovém koši). Na obrázku je model po první vrstvě.
 

Tmel, jak jsem již psal, šel brousit dobře. Přebrušoval jsem tři vrstvy a usoudil, že ze mě karosář nikdy nebude a dál jsem povrchové úpravy nechal.

 Spojení obou částí

Po dokončení broušení, jsem přemýšlel, jak a čím oba kusy modelu spojit. Volba nakonec padla na límec z 8 mm překližky a narážecí matky. Na každé části modelu bude límec z 8mm překližky, do horního dílu loďky jsem narazil 19 kusů narážecích matek M5 (na obrázku vlevo), tak že obě části modelu budou sešroubovány k sobě šrouby M5x20mm šroubované směrem ze spodního dílu do horního (kvůli odtoku vody). Na obrázku úplně vpravo nejsou ty narážecí matky vidět, protože jsou z vnitřní strany. Vidět jsou poze narážecí matky M6 pro připevnění montážních krytů (nemám fotky úplně ze všech fází stavby). Oba límce jsou ještě přelaminované jednou vrstvou lamina kvůli vodě.